İzleyiciler

19 Haziran 2015 Cuma

günümüz insan halleri

Şu an Bodrum'un essiz guzel ruzgarinda ayagini yorganima gore degilde veranda da koktuguma gore uzatip kahvemi ve sigarami iciyorum. Aslinda  hayatim ile ilgili yazmak istedigim okadar cok sey var ki. Hatirladigim 22 - 23 sene icin. Ama anlatmaya kuyamadigim seyler var mesela. Su kadarini kitaba saklayayim dedigim ya da. Mesela hasta bakmaktan nefret ediyorum. Hic tarzim olan bir sey degil. Hastayken ilgide beklemiyorum sadece anlayis. Bu sene geldik geleli ki 5 gun oluyor henuz annem dis agrisi ile kivraniyor. Ne yazik ki dis agrisini cok iyi bicimde biliyorum ve bir sey de yapamiyorum. Oyle ay sevgilim hasta olsunda corbalar yaoayim falan hic tarzim degil. Bana degmeyen yilan bin yasasin diye dusunen insanlardan da degilim. Haksizliga tahammulum yok. Mesela sinirlenince agzimdan cikan kelimelere mukayet olamiyorum. Gozlerim donuyor resmen. Pisman olsam da sonradan pek geri adim da atmiyorum. hatta bazen daha da ustune gidiyorum insanin. Öyle mıç mıç sevgililere de anlam veremem. Her dakika el ele goz goze. Bunalirim bi kere ben. Iki gun sonra kavga yaratirim. Annem huzursuzluktan beslendigimi soyler hep. Hic bir sozune bu kadar katilmamistim sanirim. Ayni karaktere sahip oldugum lise arkadasim Hande varm gecenlerde geldi bize. Onunla o kadar ayniyiz ki. Sinirimiz tepkilerimiz  yememiz icmemiz bile. Onunla cok iyi geliriz birbirimize. Karanliktan cok korkmam da deprem denilen illetten cok korkarim. Beni birak gecenin 3 u 5 i heryerden evime gram korkmadan donerim mesela. Gok gurultusunden korkarim ama.uykumda ata dogduktan sonra tilki uykusu oldu. Her sese ve isiga uyaniyorum. Cok nadir baygin yatarim oda gunlerin yorgunlugu ustume cokerse.
Eskiden su genc kizlik donemlerimde kiskancligin tavan yaptigi durumlardaydim. Adamin ele gecirilmedik ozel tek bir sosyal baglantisi kalmazdi. Esime de yaptim ilk tanistigimiz zamanlar. Ama insan hamur gibi yagruluyor zamanla. Mayalaniyor. Kabariyor Ve hayata hazir hale geliyor. Simdi kiskanmiyorum. Guvenmeyi ogrendim. ve kiskanilmakta istemiyorum. Eskiden cok hosuma giden su herseyime karisilma durumu suan gozume asiri eziklik ve guvensizlik olarak geliyor. Ciftler birbirine guvenmeliler. 
Esim ile yillar suresince okadar sey atlattik ki guvenmeyi ogrendik. Simdi herseyden evvel iki dostuz birbirimize karsi. 
Sadece erkek arkadaslarimi hem cinslerimden kiskanmadim ben. Annemi kardesimden kardesimi arkadaslarindan ve ailemi tum dostlarindan kiskandim. Mesela Arzu var liseye basladigin ilk yillarda genc fenerbahceliler tribununde tanidigim Ahsenin annesi. Ahsenle yillar bizi hic koparmadi. Aksine gun gectikce kuvvetlenen bir kardeslik elde ettik. Annesi ile de annem cok yakin arkadas oldular. Ve ben arzuyu ata dogana kadar kiskandim.. cunku annem bana kalan tek ebeveyndi. Paylaşmak  olmazdi. Ama cok istedim evlenmesini. Biz gencler evin yavru kuslariyiz nihayetinde. Ucup gidince yanliz kalmasini hic istemedim. 
O evlenmedi. Istemedi. Belki de bizim yuzumuzden nasip olmadi. Kim  baskasinin iki cocugunun sorumlulugunu tasimak isterki ? Babalari dahi istememisken usteliK. Annem keske evlenseydi de yanliz oldugu dusuncesi paralamasaydi icimi. 
Annemehep can yoldasi oldum. Bosandiklari gunden beri. Zamanla anne kiz iliskisinden cok iki arkadas olduk. Sirlar sorunlar hep birbirimize acildi. Nagehanla dertlesip beni almadiklari zamnalar cok kizardim. Tabi oldugun gibi kalmadim. Buyudukce iceri yollandigim konusmalara dahil oldum. Simdi ki uzun suredir de en yakin arkadasiyim annemin.  
Belki anne kiz iliskimizi korusaydik daha az kirici olabilirdim ona karsi. Hic gozden cikarmadim tabi ama kenara itip diledigimi yaptigim cok oldu. 
Hayatim %50 iyi ki % 50 keskelerim ile ayrilmis durumda. Bir yerde insanin kendine yapabilecegi en buyuk kotulugun keske demek oldugunu okumustum. Ama elde degil. Bir daha ki sefere diyemedigim seylerle dolu gecmisim. 
Mesela ;
keske babami zorla karsima oturtup istemiyor ise benim ile ilgilenmemesini ama kardesime sahte de olsa seviyormus ilgileniyormus gibi davranmasini soylerdim
mesela ; 
disci fobimi yillar oncesinde yenip bir cok tatilim de aglamadan takilabilmeyi isterdim.
mesela ; 
Sigaraya okadar cabuk baslamazdim
mesela ;
asik olmayi okadar cabuk ogrenmek istemezdim
mesela ; 
kendimi severek yasamayo ogrenirdim.
olmadi. 
Kendimi de sevmedim o gecis evrelerinde. 
Ortaokulda bir cok erkegin pesimde kosmasi uzerine tum kiz arkadaslarim bana dusman oldu. Hayir komik tarafi hic biri de umrumda degildi kizlarin. Biri bi toka alinca hepsi aynisindan alirdi.
hele bi Ezgi vardi.Son 2 sene katildi bizim sinifa sanirsin ingiltere kraliyet ailesinden gelme. Bir havalar bir havalar. Evine de gittim oyle bahsettigi gibi de degil hani durumlar. Belki de o zamanlardan geliyor bu hem cinslerime karsi olan sevgisiz ve guvensiz yanim. 
He guvendigim isimlerde oldu tabi ki.
su an bile kosa kosa gelemesede saatlerce telefinu kapatmadan beni sakinlestirebilecek isimler biliyorum. Dilhan gibi.
oda oksan sayesinde  tanidigim guzel kalpli kardesim.
her ozel günümüzde  yanyana olmadik belki ama su an arasam sanki daha bugun berabermisiz gibi konusmaya baslariz. Birbirimizi aramadigimiz icin kirilip trip attigimiz zamanlar geride kaldi. 
Hayati ogrendik cunku. Herkesin o bahsedilen hayat telasini. Para kazanma aile iliskileri saglik sevgililer derken hayatimiz bir arapsaci aslında.  Nasilda ayakta durup yasamayi beceriyoruz hayret dogrusu. 
Ergenlik donemlerimde barlarin onunden gecerken cok kiskanirdim insanlari. Bende gitmek istiyorum ne zaman buyuyecegim diye yirtinirdim.Ersin enistem 18 ime geldigimde kimligimi boynuma kolye gibi asmami ve her mekana girmemi soylerdi. Kimligimi asmadim boynuma ama cok yere gittim. Cok gezdim eglendim gordum. ..
ya zamaninda cok gezip doydugum icin ya da bilmeden annelik duygusunu cok oturttugun icin ustume simdi bi mekana gitsem yarim saat sonra evim evim diye atarim kendimi mekandan disari.kaldirmiyor kafam eski muzikleri tepinmeleri. Tun kadinalr guzellik yarisi icinde . Bazisi kimi kafalarim derdinde.
iste bu yuzdendir ki en sevdigim sey suan yaptigin sey. 
Bir basima herkes yatinca kahvemi sigarami icmek. Bazi geceler biralarim yada sarabim eslik eder bana. 
kendisi ile mutlu olmayi ogrenebilmeliymis demekki insan. Ne yazikki bizler bunu yasayarak ogreniyoruz hersey gibi. 
Belki de en guzeli budur. 
Yasamak.
Neden yasaklanmis bahcelere ah ederek gecirelim ki hayatimizi. 
Tad almadan ne anlami kaliyor ki o yaslarin. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder