6 Haziran 2015 Cumartesi

mina

Binlerce insan tanıdım 27 senede.
okullar , is yerleri , aile bireylerinin tanidiklari , ortak arkadaslar vasitasi ile taninanlar , genc fenerbahceliler de tribun arkadaslari.. cogunun adini dahi hatirlamiyorum. Kalici arkadaslarimda oldu bu arada. Ilk okul 1. Siniftan beri tanidigim oksan , burcu , dilhan. genc fenerbahcelilere dahil oldugum da tanidigim ve cocugumun dogumu dahil hic bir alanda beni yalniz birakmayan Ahsen. Annemin cok sevdigi Işık teyzenin kizlari. Bebekligimi bilen Nesrin teyze , Sevenay abla. Hatta Sevenay'i yillar sonra buldum. Ceren var bir de karni burnunda oglumun sunnetine dahi gelen. Uzaktayim simdi hepsinden. Lakin arkadasliklarin mesafe tanimadigini ispat ettiler bana her seferinde. Bazen bir telefon icimi ısıtti bazen yazdiklari ufak bir mesaj. Biliyorum ki tel bir telefon ile yanima kosacak insanlar var gecmisimden gelen. 
Yasadigim sehire cok yabanci degilim aslinda. Tum genc kizlik donemimi burada gecirdim. Lakin bekarken yaninda olan insanlar evlenince garip sekilde uzaklasiyor sizden. Burada ki arkadaslarimdan en once ben evlendim. Buna rağmen eslerinden mi kiskandilar ne yaotilar bilmem uzak kaldilar benden. 
Ilk zamanlar buyuk bocalama yasadim. 52 kilodan 70 kiloya ciktim. Cok sıkıldım. EgzaMa bile oldum. 
Lakin alistim zamanla kendi kendime yetmeye. Yine yasadigim bir bocalama evresinde mutemadiyen hayat arkadasim olacak oglum dogdu. 
Pozitif gozler ile hayata bakmanin ne demek oldugunu o zaman ogrendim. Esimin siyasete atilmasi ile yeni insanlar girdi hayatimiza. Dogansoy ailesi , onceden sadece evin reisini tanidigim Kara ailesi, cok sevdigim bayan Taşçı. .
hepsi benden yaslarca buyuktu bu insanlarin. OmeR Dogansoy ailesinin biricik oglu ile yasitim. Esimle ortak is yapmaya basladilar ardindan biricik kiz arkadasi Simay girdi hayatima. Yaklasik 7 8 aydir tanidigim bu insanlar ile konusmadigim bir gun yok. Ve bir sekilde burada artik dostlarim var. Karsi komsum Sermin var birde. Bir yere gidip kahve icmeyiz belki ama hergun kapimizi calar iyi olup olmadigimizi ogrenir kahve icer icimizi disimizi anlatir rahatlariz. 
Kara ailesine gittigim ilk gun tanistim 2 guzel kizlari ile. En buyuk olan Mina ve 3 numara Ezgi. Ezgi henuz 9 10 yaslarinda anne hayrani bir ufaklik. Mina ise...
onu anlatmak nasil olur bilmiyorum. Kizil hafif kut sacliydi gordugumde. Elinde form cayi ile gelmisti balkona yanimiza. Yaklasik 1 1.5 saat oturdugum surenin sonunda ya ben valizimi alip sana gelecegim en iyisi diye makara yapmaya baslamistik. Benden yasca cok ufak olmasina ragmen kendimi onun yaninda daha olgun daha enerjik hissediyordum artik.
kar yagdi koca yokusu minibus gelmeyince yuruyerek bana geldi. Ayni sekilde minibuse yetisemeyip kaygan yolu indi.
dogum gunum oldu kosarak geldi. Atanin dogum gununde hizir gibi sabahin korunde gelip yardima kostu. Kaş makyaj sac manikur ... bi kadinin neye ihtiyaci var ise oturdugumuz yerde gule oynaya eglence olsun diye yapti. Ata ile kendi evladi gibi ilgilendi. Anne demeyen ata ona Elo dedi. 
Yuruyuse ciktik , parka gittik , diyet yaptik , kavga ettik , trip attik , merdivenden yuvarlandi , hasta oldum , bodruma gittim , bodrumdan geldim... hayatimda sabit olan tek sey Mina oldu. Garip bir kiz. Ozgurce herseyini anlata biliyorsun. Sunu alsana dediginde alirmisin diyeceksin uyarisi almiyorsun. evinden bir insan biliyorsun. Aglayabiliyorsun yaninda. Gulebiliyorsun. Hic bikmiyor seni dinlerken. Evine gidince iyimisin diye soruyor yine de. 
Eve her gelisinde elinde papatyalar oluyor mesela. Gelebilir miyim demiyor. Atayi uyut haber ver de gelicem diyor. Ozledim diyor. Ablamsin diyor. Seni cok seviyorum diyor. 
Sinirlendigimde kirsam bile onu anliyor. Sonra yine yaziyor. Yine ariyor. Sana ihtiyacim var diyor.
bir arkadasin kardesin sana ihtiyacim var demesi nasilda guzel geliyor gönle. 
Aylar geçti belki yillar da gececek. Hayatimdan gider mi kalir mi bilmem. Zaman kotu cunku. Biz degil. Kime ne cikaracagini ne goturecegini bilmiyorsun. Bildigim tek sey hayatimda olmasinin bana verdigi guven. 
Iki gun Mina adini anmasam annem Mina nerde noldu aranizmi bozuk demeye basliyor.
normalde annem disinda atayi kimseye birakamayan suleyman doktora pazara gidecegimde Mina yi arasana musaitse o bakar seve seve diyor. 
GuVenmek guzel sey lafin kisasi. Evinin insani gibi guvenmek. Belki aile fertlerine anlatamadiklarini anlatabilmek. Ozlemek bir dostu. Yuruyuse cikip kosa kosa ona gitmek. Yagmur yagsa gel demek. Hava sicakken gel demek. Mutluyken aramasi. Mutsuzken aramasi.
Karamursel de ki ebedi yanlizligimi delip gecen Mina
oglumun aski Mina
can kardes Mina
evjn insani Mina
saclarimi kizila boyatma sebebim Mina
yasam kocu Mina
1 hafta da 5 kg vermemi saglayan Mina
iyi ki var mina. 
Artik daha da ozguven ile duruyorum hayatta.
yadirgamadan , asagilamadan , bagirmadan , cagirmadan yanimda bir can var. 
Blog boyunca adindan bol bol bahsedecegim guzel yuzlum. Yuzde ki çiller bi insana bu kadar mi yakisir ?
herkesin... bu satirlari okuyan herkesin hayatina boyle bir insan girmedini dilerim. 
Ne kilolusu kizim senin yuzun guzel bi kere diye moral veren birinin olmasini dilerim.
yasam enerjinizin bir insanla tavan yapisini gormenizi isterim.
kisacasi en minaya saglik dilerim. Bilirim ki sizi seven insanlar saglikli oldugu surece yaninizda olmayi basariyor.
bunu basaran tum insanlarin kalplerinin sevgi ile dolmasi dilegi ile