6 Haziran 2015 Cumartesi

degisim

Ne yazik ki nefret kelimesi cok kucuk yaslarda yazildi yuregime. Insanin kaderini degistirecek seylerin ne zaman karsisina cikacagi belli olmuyor.
3. Siniftan 4. Sinifa gecisim sevinc dolu olmustu. Sevda ogretmenin nefret dolu bakislarindan o asagilik sozlerinden kurtulmustum. Lakin buyuk bir nefret vardi icimde ona karsi. Sadece ona karsi degil adi sevda olan acik kestane sacli bugday tenli olup bordo ruj suren ve sacinin onunu kabartmali hafif bukle yapan herkese karsi. Ilk basta annem isini degistirdi. Buyuk bir yag firmasinda ceo asistani olarak ise basladi. Maasi ona gore artti. Bizi idealtepede oksanlarin yokusunun tam tersi istikametinde bir apartanin giris katina yerlestirDi. Oksan ile evlerimiz bir sokagin basi ve sonu sonu gibiydi. okullarimizda oyle. 
Yatak odamiz cok buyuktu. Cift kisilik bir yatakta 3umuz yatiyorduk. Yatagimizin tam karsisinda ki gardropa tum esyalarimiz sigiyordu. Jakuzili bir banyomuz ve bembeyaz amerikan mutfakli bir salonumuz vardi. Cok sandalyemiz olmadigi icin teyzemler yemege gelince ayakkabilik ustunde oturanlar olurdu. 
O zamanlar ne oldugunu bilmedigim ekonomik kriz vardi Turkiye de. Evimizin kirasi dolar bazindaydi. 200 dolar oduyordu annem 1998 1999 doneminde. Bahcesine izelle malta erigi yer gomerdik ki agaci ciksin diye. 
Zamanla evimiz esya doldu lakin kriz buyumus kiramiz tavan yapmis haldeydi. Maddi olarak annemin cok zorluk çektiğini gormemek aptallik olurdu. 
Yeni okulumun ilk gunu benim icin korku doluydu. Eski okulumdan ogretmenim yuzunden nefret etmistim fakat herkesi tanirdim. Yeni okula baslayacagim gun oksanin sevmedigim kuzeni didem bile guzel gorunmustu gozume. 
CaM tarafinda 4. Yada 5. Sirada albi genis sarisin bir kizin yanina oturdum. Arka siramizdaki incecik sarisin kiz da ikizi imis. Lakin hic benzemiyorlardi. Yaninda oturdugum hafif tombul kizin adi gozde idi. IkiZi gizem. Gizemin en yakin arkadasi da melis. 
Herkesin suratinda bi huzun vardi ben yeni kalem kutumu ve defterlerimi siraya dizerken. Yurtta kalan Hulyanin sirasinin bos tarafinda ise guller. En son yazisini okudular o bos sirada ki kizin " bunu yazan bir bocek elbet bir gun ölecek ama bu yazi kalplerden silinmeyecek".
algilamaya calistim ne oldugunu. Terettut isinde gozde ye ne oldugunu sordugumda sinif arkadaslarinin ne kadar iyi oldugunu anlatti. Yaz tatilinde olmus olay. Ailesi ile birlikte arabada. Cennette dediler öldü dediler.
kucucuk kiz mi olmustu ? 
nasil olur ki buyukler olmuyormuydu sadece ?
ben bir tek sarisin saclarina hasta oldugum Nagehan ve bana babasinin aldigi gazeteden cikan katla giydir kiyafetli dergileri veren Nihan in anneleri Cilerin öldüğünü biliyirdum sadece. Cok acisi cok sancisi olmasina ragmen gulen gozleri vardi gozlerimin onunde. Kanser hastasi idi. Okadar kucuktum ki vefat ettiginde bi odada yegeni anil ile oyun oynuyordum ne oldugunu bilmeden. Nihan ve nagehanin o zaman agladigini gordum bir tek. Heo kahkahalari inletirdi apartmani annem ile bu genc kizlarin. Lisede falanlardi maksimum. 
Gunler gectikce yeni sinifima kaba saba sisko ogretmenim emine ye ve arkadaslarima alismistim. Gozde ile siralarimiz hic ayrilmadi. Tum seneyi beraber oturarak gecirdik. Ailelerimiz tanisti. Hatta karavanlari ile tatile goturdu yasar amca bizi. Hayatimda ilk defa tatile gitmistim arkadaslarimla. Hala dun gibi hatirlarim o kucucuk yataga 3umuzun sigmasini. Tenefuslerde valeybol oynuyor ve kol kola geziyorduk. Sinifimizin yakisikli cocugu Burak cekmisti ilgimi. Gizemin uzatmali sevgilisi imis. Ama cocuk karizmasinin okadar farkindaydi ki bir bana yesil isik yakardi bir uzatmali sevgilisine. Gizem beni hic kiskanmadi. Hic tartismadi o benim sevdigim diye. Tek bir kotu bakisini bilmem. Hos oyle sevgili olma durumumuz da olmadi uzun surmedi buragin gizeme olan askini fark etmem.
derken kiramiz ekonomik kriz ile tavan yapmis annrm daha fazla dayanamamis ve caprazda ki apartmanin giris katina tasimisti evimizi. Is arkadaslari ibrahim tolga gokhan omuzlarinda tasimislardi esyalari. Heosi mudur ve ust seviyede insanlardi. Hic kibiri olmayan dost canlisi abiler. Tolgaya hayrandim ama. Maec Anthony e benzerdi. Bize gelsin diye gun sayardim. 
Gunler gecti yeni evimiz daha sicak daha ev giBiydi. Buzdolabimiz bozulunca sema teyzemin eltisi yeni ev hediyesi buzdolabi almisti bize. Annem hr seferinde allah onlardan razi olsun derlerdi. Isil teyzemler iki ayri yatak almislardi izelle bana. Artik kendi odamiz var ve ayri yatmaya baslamistik. Iste ozgur adimlarimi atmaya baslamam bu ev ile birlikte basladi. Kendime ait bir yatagim vardi. Cocuklarin odasi denilen bir odamiz. Odamizda sinirsiz oyuncagimiz. Ustelik bu ogretmenim beni cok sevmisti. Surekli bize gelir yada annemi okula cagirir aile birligine de girmesi icin israr ederdi. 
Degisimlerin kotu olmadigini ogrendim yeni tanidigim insanlar sayesinde. Oksanla eskisi gini gorusemesekte dogum gunlerinde nur teyzeler arabalari ile bir tek gelip beni alir gotururlerdi o şaşali hazirladiklsri partilere. Ne sansliydi oksan. Annesi babasi her daim yanlarindaydi. 
Vardi belki evde sorunlari ama yuzleri gulmeyi hic birakmazdi. Ben oksanin agladigini hic gormedim. SelcUk amcanin nur teyzeye yanimizda bagirdigini da. Zaten meslegi geregi agrasifti selcuk amca. Ama onun kel kafasina da en cok o yakisiyordu. Guldugunu gormek zordu. Hos evde de pek gormezdim isi geregi. Polisti selcuk amca. Oksana heo en yeni barbieleri alirLardi. Oksan paketini acmadan beni cagirir beraber acar ilk beraber oynardik. Alinan epilasyon aleti ile ilk denemeyi bile bacagimizda beraber yaPtik. 
En azindan hala varlardi. Hala o kapakli dolabinin ust rafindan ozgurce barbieleri indirip oynayabiliyorduk. Sans buydu belki de.