3 Haziran 2015 Çarşamba

büyümek

Artık yanlızdik hayatta.
mucadelemiz kavgalar olmadan devam edecekti. Ben 3. Sinifa gecmis kardesim evde dadı ile duruyordu. Annem tek basina neleri goze almisti aslinda. Okuyan bir cocuk , evde bakicisiz duramayacak kucuklukte bir baska cocuk.
sabahciydim o zamanlar. Erken saatlerde annem ile cikardim evden. Aylar sonra bu mahalleye gelmek guzeldi. Evimizin on tarafinda kocaman bir parkin yesillik alani vardi. Fatmagul hanimdi ev sahibimiz. Bir odasi kitliydi. Kendi esyalari vardi odada. Bizim icin o oda o kadar esrarengizdi ki hep girip bakmak isterdik kardesim ile. Izmir de olan bir teyzemin kirtasiyesi vardi. Okul ihtiyac gereclerimi o yollardi. En guzel kalem ve silgileri kardesim maymun gibi gardırop a tirmanir kirar bozar mahfederdi. 1 tanesi de yeterdi bana zaten. Annem once okul aile birliginde ise basladi. Cok guzel alimli ve bakimli bir kadindi. Zaten henuz 28 yasindaydi. Buyuk teyzem kucuk teyzem her daim kol kanat gerdi de bize buyuk teyzemi anneanne bellemistik. Esi enistem benim icin baba figuru idi.
evlat gibi sever ve hic bir seyimizi eksik etmezdi. Annem o zor zamanlarda nasil basardi ise en şaşalı dogum gunlerini yapti bize. Evli olduklari zamanki karsi komsumuzun guzel kizi Nagehan hep gelirdi bize. Annesini bir kac sene evvel kanserden kaybetmistik. Ne yuce gonullu kadindi ama. Hep neseliydi. Saclari kisacikken bile bir gulusu isitirdi icimizi. Okuldan eve donuslerimde vazgecilmez yemegimiz ya cici bebe idi yada cornflakes. Dadilarimiz 15 16 yaslarinda ogrencilerdi. Kardesim onlara tv seyrettirmez gerekirse kumandayi camdan asagi atardi. HePsi ikinci gununde kacardi. 
Bize dadi dayanmayinca annemde yanliz olmamizda karar kildi. Zaten istedigimiz de buydu. Bi yabanciya ne gerek vardi. Balkonumuza bir salkim dayanmisti. Balkonda yavrulayan kedi yavrularini legene koyup yikamistik. Pirelilermis ne bilelim ! Bir sey olmadi Allahtan. En ust komsumuz annemin yillardir iyi dostlariydi. Onunda 4 evladi vardi. Kizi ile cok iyiydi aramiz. Benim icin idol bir genc kizdi. Beraber yikanir beraber gezerdik. Geceleri annelerimiz disari cikinca buz dolabi posetlerine yumurta ve bir cok sey koyar isiklari kapar yoldan geçen arabalara atardik. Bir gece araba durdu da altina isemek nedir oyle ogrenmistik.
bahcivan pantolonlarinin icine yarim body giyer gobegime bir kolye tarzi bir sey takardim. Ne modaydi ama ! Merve sacini kiskacli toka ile soyle bi dondurup tutturur geri kalani at yelesi gibi sarkardi. Cok severdim onun sacini toplayisini.
apartmandaki teyzeler parka piknige giderdi. Gunun birinde cay demlemistim de bende bir sey gotureyim diye 9 yasinda ki bacaklarima dokulmustu. Allahtan izi kalmadi ama cok acimisti.
okulda turuncu kafali bi cocuk vardi. Kisa boylu salak bisey. Okulda onumu kesip guller verirdi. Her okul cikisi eve kadar peşimden gelirdi kabul et beni diye. 
Yahu neyi kabul edecegim biri bana soylesin ! REsmen korkuyordum cocuktan. Ortaokul son ssinifta falandi. Sevmek neydi Ki ? Neyimi seviyordu adini bilmem. Her tenefus mektuplar okuldan koparilmis çiçekler.  Meyve sulari etrafimda donerdi. Sonradan ogrendim adini Fatih miydi neydi. Ben her tenefus onu sikayet ederdim o her tenefus ozur dileme bahanesi ile onumu keserdi. 
Bu sirada sinif ogretmenim ( ki orospunun tekiydi !!) Bana takti. Buyuk ihtimal ile annemin okul muduru mudur yardimcilari tarafindan cok sevilip her organizasyonu ona yaptirmalarindan kaynaklaniyordu. Hala bilmem sebebini. Sormayi da hic akil etmedim. Annen seni benim sinifimdan alsin diye tutturdu. Ki sakin biriydim. en yakin arkadasim Oksan adinda 1. SIniftan beri beraber okudugum ailelerimizin de hep gorustugu O guzel gozluklu kizdi. Ne narindi ne guler yuzluydu. Yuzunun asildigini hic gormezdim. babasi polisti. Durusu beni cok etkiler ve korkuturdu. Abisi bizden yasca buyuk oldugundan pek gormezdik onu. Annesi heo bakimliydi. Hic ojesiz kisa gormedim tirnaklarini. Pembe ruju cok surerdi. Kalemde cekerdi dudaklarina. Inceydi dudaklari. SaclaRi kisaydi kabartirdi. Şuh giyinirdi. Incecik bir vucudu vardi onunda. O ogretmen bozuntusunun sinifin ortasinda sinifimda istemiyorum seni demesi en cok onu oksan duydugu icin yakardi canimi. Bende neseliydim halbu ki. Babamda yoktu artik ustelik. Yeni bir hayat kurmaya calisiyorduk neden boyle gelirdi ki ustume. Bilinmez. 
AnneMin verdigi harcliklarla yemek yemek yerine suslu kalemler silgiler o zaman yeni cikmis kucucuk Tüp halindeki kolonyalara yatirirdim. RengarenkleRdi. Ne caziplerdi.
gel zaman git zaman sapik aşığımdan kurtulmustum. Lakin o ogretmenden kurtulamamistim henuz. Her gun aglatirdi her gun !
annem eve her geldiginde cigkik cigliga anlatirdim olanlari. Bazen dayanamaz odasina gider aglardim. Okulun bitmesine az kalmisti. Annem bir soz verdi bana. Alacagim bu okuldan seni baska okula yazdiracagim aglama artik diye. Icim yumusuyirdu da o boyle diyince ertesi gun yine ayni seyler oluyordu. Bitseydi ya su okul. Istemiyordum iste. Okumak forma giymek buyuk insan olmak hepsi gitmisti aklimdan. Annem ben okuldan ciktiktan sonra cok gec daha gec gelirdi. Evraklar falan derken saatleri gecerdi o sevmedigim okulda. 
Birgun yerli mali haftasi herkes evden birseyler getirecek annesinin yaptigi ve onu yiyecekti derste. Annem gec geldi. Bu saaten sonra bir sey yapamam ama vereyim para pogaca falan al demisti. Mecbur kabul etmeliydim. Okula gittim. Hersey ayni. Oksan atakan berk ben heo kovalamaca saklambac oynardik tenefuslerde. Berk amerikan trasli bi cocuktu. Okulun populer yakisiklisiydi. Atakan ay yuzluydu gulunce utaninca kipkirmizi olurdu. En son 5 6 yil once gordum hala oyleydi. 
SInifta herkes beslembelerini getirdi acti önüne.  Bende pogaca aldim annem oyle demisti ya. Makarna salatalari borekler pastalar her masa isil isil. Benim onumdeki pogacayi goren ogretmen bagirmaya basladi. Evden gelecek dedim sen bunu nasil getirirsin topla yemeyeceksin diye !! Lan ben daha 9 yasindayim. Bi dur bi dusun. Ne yaralar acilmis yuregimde uzuluyorum gorsene. Dersinde aglamaktan nefes alamiyorum zateN. Kimse de Gizeme bir sey vermeyecek yemesi icin diye bagirdi oksan bana birseyler vermeye baslarken...
yemedim..
o saatten sonra yiyemezdim de zaten..
yine agladim. Cok agladim. Bir kez daha kolum kanadim kirilmisti mis gibi kokularin dolandigi sinifta. Ac degildim de zaten herkes yerken bakmak cok koymustu bana. Karnim guruldadi agladim. Herkes doydu agladim. BEslenmelerini topladilar agladim. Ellerini yikadilar agladim. 
Ne vefali dosttu su Oksan !
1 elmasinin yarisi ile annesinin koydugu bir kac mamadan bana da ayirmisti. Ogretmen siniftan cikar cikmaz onume koydu. Yine agladim. Anneme gittim yine agladim. 
Aglaya aglaya zaman geciyor evde yemek yapmayi ogreniyordum. Islak patlicanlari kizgin yaga atip dablumbazi yaktim. KArdesim 5 kilo kiymayi legene koyup evdeki tum mercimek bulguru icine atip yogurdu. Mis gibi yemekler yapacaktik halbuki. Olmadi onu da basaramadik. Bu donemde annemin bize bagirdigini hatirlamiyorum. Bir sekilde hep alttan alirdi. O esrarengiz odayi da acmayi basardik. Icinde tozlu tonlarca esya buyutecler kitaplar ne cazip gelmisti bize. Hergun girer bakardik esyalara. Okul bitti. Sonunda. KuRtulmustum o lanet kadindan. 
Babam ara ara kapimizin onunden kirmizi arabasi ile gecer son sez muzik acardi. Durup halimizi sormazdi. Ihtiyaciniz varmi demezdi. Dogum gunlerimizde aramaz kutlamaz bi parca hediye almazdi. Bunu bilen rahmetli halam 9 yas dogum gunumde pasta almis babami da zorla cagirip babanemde kutlamisti. Babam yine hediye almamisti ama ordaydi iste. Halamin cagirdigini da ustune basa basa soylemisti zaten. o istememisti gelmeyi yani. Zorla oradaydi. Hatir ile. Ne uzuntu ama ! Ayni mahallede oturuyorduk ustelik. Kapimizin onunden gecmesi disinda gormezdik. O gecerken bagirirdik babam geciyoooo diye. Ah zavalli Gizem. O belki de annenizle degil asil sizinle ayrilmisti farkina varsana ! Babaneme gider aglardik. Dedembi ton kufrederdi ona kısık sesle. 
Ah rahmetli ! Ne guzelde kufrederdi. 
Okulun bitmesi ile babanemler bizi Marmara adasina goturduler. Babamda gelmisti lakin kendisini pek gormedik. Yakamoz ile gider icerdi. 1 kere benimle yuzdugunu hatirliyorum orda. Yagmur yagiyordu su sicacikti. Sonrada olmadi bir daha. Adada bir cocugun arkadas edinmesi cok kolay. Cinarli koyu kucucuk bir yer. 1001 yillik cinarlar ile cevrili. 4. Sinifa geciyordum o sene. Barbaroslar vardi yan pansiyonda.  Sanirim lazdi onlar. Cok sesli konusur ve hic susmazlardi. Kizlari ogullari ile arkadas olmustum. Beraber denize giriyor gece 12 ye kadar olan iznimde surekli geziyorduk. gece 12 de acma cikardi orda kuyrugunda bekler sicacik acmamizi alir yiye yiye eve donerdik. 15. Gunun sonunda tum ada ile tanistik. Herkes ile kaynasTik. Yolda yururken en az 50 yasitimiza selam verir olduk. Cevre genislemesi guzeldi de kiskanclik denilen sey dogmustu bu sefer. Sanirim en buyuk silahim gozlerimdi. Adaya tatile gelen bizden bi kac yas buyuk cocuklarin dikkatini cekiyordum.cikma teklifi denilen seyi ogrenmistim. Bir kac kisi arkadasi araciligi ile ulasiyordu bana. Fakat kudretli dedem varken ne mumkun birine bakmak. Korkardim bi kere. Sait ve ilgin adinda iki genc ile tanistik. Barbaroslarin pansiyonda kaliyirlardi. Ilgin koyu tenli uzun boylu bi cocuktu. Ne cok kostu pesimden de bunu goren nese koca kadin gibi giyinip dikkatini cekmeye calisti cocugun. Denizde bogulma taklitleri yaptı , kola ile sarhos oldu , acma alirken ona da aldi. Kiskandim bu ilgiyi. Ilgin artik benle ilgilenmiyor nese ile geziyordu. Bende keremler ile yuzuyor geziyor ve onlar ile hic konusmuyordum. Gun geldi ilgin yanima geldi. Son gecesi imis ozur diledi. Ev numarami istedi. Istanbula gidince arayayim seni dedi. 
Arnavutum oglum ben ! Arnavut!! 
Sen benim inadimi bilmezsin. Ben babami gormedigim halde kimseye anlatmamisim kirginligimi aramamisim onu seni mi arayacagim. 
Istemedim.
kicimi donup gittim.
ertesi gun Seyhan 4 gemisinde giderken oldugum yere baktigini gordum. Ertesi gunde gemiden inerken dusup cenesini kirdigini. Oh olsundu sana ! Embesil herif. Bir daha acmaya kanmamayi ogrenirsin belki.. havasi sonmustu nesenin lakin fark edermiydi artik.
yeni grubum ile bir sonraki sene gorusmek uzere sozlestik. Aglaya aglaya ayrildim adadan. Arkadaslarim ile o cinarlarda tum dertlerden uzaktim cunku. Babam ne zaman gitmisti gormemistim bile. 
Yine istanbul
yine ayni mahalle bekliyordu artik beni.
ve yeni bir okul. Nasil olacakti bu sefer mechul!
yardimcim ol ya rab. Korkuyorum hayattan.